Man vill ju va med....

Tänkte jag skulle vara lite "med" och skriva blogg som alla andra. Märkte att jag är väldigt beroende av min dotter, kunde inte ens lägga upp min sida själv :-)
Sen ville jag ha lite bilder med...........var tvungen att ringa Johanna igen. Även fast hon försökte att förklara hur jag skulle göra, slutade det med att hon fick göra det åt mej, man är ju för sorglig.
Så, förvänta er inget flashigt på denna blogg :-) bara lite tankar och funderingar i störrsta allmänhet.

Jag kan ju börja skriva lite vem jag är. Jag är 43 år och har 2 döttrar. Johanna är 23 år och förlovad och sambo med Jonas. Amanda är 16 år och har precis börjat på gymnasiet, hon bor hos mej varannan vecka. Jag jobbar heltid, bor i hyreslägenhet och på fritiden umgås jag med mina vänner eller/och tränar. Jag är inte lång, inte kort, inte ful, inte snygg. Inte bra på nåt speciellt, tex sy, måla, baka eller spela nåt instrument och jag kan absolut inte sjunga!!! En jäkligt vanlig 43 åring som känner sej som 30.

Vad gör mej glad? Att  Johanna blivit vuxen :-) och går att umgås med utan att vi bråkar. Hon är världens goaste tjej. Att Amanda kom in på sin musiklinje som hon sökt till på gymnasiet, och är världens goaste hon med:-)

Vad gör mej ledsen? Att från att ha varit ensamstående, heltidsarbetande mamma till 2 flickor och haft "häcken full" så har jag fått massa tid för mej själv. Det är ju alldeles underbart men jag känner mej inte riktigt behövd längre. Vem skall trösta knyttet?

I morgon skall jag åka med mina tjejer på Rock-klassiker-kryssning, det skall bli jättekul! Amanda spelar elgitarr i ett tjej-rockband (Bitchslap) och är en rocktjej. Jag får naturligtvis följa med eftersom man måste ha en målsman med om man inte är myndig men det gör inget för jag hade aldrig tagit med min mamma på en kryssning när jag var 16 :-) Amanda ville "styla" mej men jag tackade snällt nej och lovade att jag skulle "rocka till mej" så att hon inte skall behöva skämmas.
Hon känner ett band som heter "Heat", några jätteduktiga grabbar i 21-22 års ålder (?), de skall spela på kryssningen och det skall bli kul att lyssna på dem. Filuren, Drutten, Puh och de andra :-) Det är bara en töntig medelålders mamma´s smeknamn på dem.

Kommentarer
Postat av: kim

Har du varit på kräftskiva i år?

2007-09-05 @ 12:11:34
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Johanna

" Vad gör mej glad? Att
Johanna blivit vuxen :-) och går att umgås med utan att vi bråkar. Hon är världens goaste tjej."
Tack mamma! :)
Du är oxå vuxen nu. :) Tihi, för du måste erkänna att du oxå betedde dej barnsligt under våra bråk. :p
Älskar dej och ser ifram emot imorgon!
Jag ska styla dej på ett mer "Rockmamma 30+" ;)
Pussar

2007-09-05 @ 12:12:57
URL: http://allstared.blogg.se
Postat av: Johanna

http://bloggfamiljen.blogg.se/
Din, min och Amandas blogg som familj. :)
Läs och skratta för det är det de handlar om.
Du får inloggningsuppgifter sen så du kan skriva där om det är något amanda eller jag eller du sagt och gjort.
Puss

2007-09-05 @ 12:49:52
URL: http://allstared.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback