Resan fortsätter...

Som ni säkert förstått har jag inte i 1:a inlägget berättat allt som hände och jag förstår att det finns många som lever i förhållanden där det får stå ut med mycket mer under väldigt lång tid.
Det var inte det som hände som min blogg skall handla om , utan min resa tillbaka till mej själv.
Anledningen till att jag reagerarde så snabbt var att jag varit med om detta en gång tidigare, för dryga 12 år sen. Då var jag fast i 3,5 år. Jag hade inga tidigare erfarenheter av dessa män då och trodde jag kunde få honom att förstå...att ändra på sej. Nu vet jag bättre, de ändrar inte på sej och det går inte att förstå hur de fungerar.
Jag kände nu att jag inte kan göra om samma misstag en gång till, därav det relativt snabba beslutet.

Så vad gör man när man mår dåligt i sin ensamhet? Förstå mej rätt, jag är inte alls ensam! Jag har en stor underbar familj och släkt, mina underbara döttrar och massa goa vänner. Tack gode gud för dem!!!! Jag har bara ingen man som älskar mej som kvinna, det är där jag känner mej ensam.

I går när jag skulle lägga mej och frös, för att ingen värmde mej, vad gör man då? Jo, klär på sej mer :-)

När det kryper i kroppen och jag känner mej ensam och övergiven, vad gör man då? Jo man kan ta ett litet hemma-SPA. Lägg dej i badet, peela, fila och smörj in. Tänd ljus och sätt på bra musik.

Eller ta och rensa ut de där skåpet, lådan eller garderoben. Inte så kul kanske men du får annat att tänka på och du är grymt nöjd när det är klart.

Ta en öl eller bjud hem en vän, som du pga det dåliga förhållandet tappat lite kontakt med, ta upp kontakten igen! Vänner är jätte-viktiga!

Jag tränar ännu mer. I min ålder är det knappast troligt att jag kan vara med i tävlingen som Miss Fitness :-) men jag kan ju kanske bli lite mer vältränad och starkare. Nästa "pucko" till karl kan ju våga ge sej på mej :-)

I dag har jag varit på jobbet och då tänker man lite mindre. Efter jobbet blir det träning så ikväll kommer jag inte ha så mycket tid över att tänka....och känna. Prövningen kommer igen på onsdag när man är ledig och i helgen......

Som sagt var, resan fortsätter.
kram




Kommentarer
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Du har bra tips mamma, se till att följa dom.

Jag är mästare på råd, men följer dom tyvärr sällan.

Krama

2010-01-04 @ 16:42:01
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback